Wednesday, February 6, 2008

Marketing Messages - More Science Than Art?

In my days working in a corporate marketing department, we did a lot of group brainstorming to think about what our marketing messages should be. Headlines, campaign concepts, visuals. I always sort of hated these meetings, because I felt stupefied in them. Which sounds totally wrong because I'm the "creative" type who should love brainstorming and idea generation. And I do. But there was something missing from these brainstorming sessions: basic facts and research. So when it came time to "brainstorm", I felt like we were just pulling ideas out of our ass, and inevitably that led to others shooting down our ass-brained ideas. Not much fun.

I'm not trying to launch into criticism of our process, I'm just pointing out that many times in business, whoever is responsible for marketing is expected to generate these genius ideas that will win over customers and make a so-so company look world class. But they often try to do that with few facts, and little research as a basis.

The more I learn about marketing, the more I study it, the more I come to the realization that brilliant marketing is never achieved without facts, research and testing. Nobody knows it all, no marketer has such a level of intuition that they can create these concepts that will be embraced by millions. The marketer's genius is their ability to distill facts and research into an attractive and compelling message. And even then, in all the huge companies recognized for their marketing, that message is tested and tried and vetted to ensure that it is received well, before it's broadcast to the world. Yes, there is expense involved, but what's more expensive than research? A failed campaign.

Case in point: the horrible SalesGenie Panda Ad run during the SuperBowl vs the always popular Budweiser ads. Who has a better track record? Salesgenie has their CEO writing the ad from his own intuition (according to this article, anyway). No doubt, as CEO of InfoUSA this guy knows something, but apparently not market research. Budweiser spends months testing and their ads are always among the best.

1 comment:

Anonymous said...

The subject of a very wonderful and distinct
I thank you for continuing excellence
Thank you

=========================================================================

ليبيا
شباب ليبيا
libya
منتديات
منتديات ليبية
غرائب وحقائق
أحاديث شريفة
برامج اسلامية للجوال
مفاتيح الديجيتل
الشيرنج
الرسيفرات
كتب إسلامية
خلفيات للموبيل
الشعر الشعبي
الصحة والطب
طب اسنان
كتب طب اسنان مجانية
برامج طبية
تعلم الإنكليزية
اللغة الفرنسية
طب الإعشاب
الخواطرالادبية
الازياء والمكياج
تعليم الطبخ
الاثاث الحديث
مقاطع كرة قدم
المصارعه الحرة
اهداف كوره
الفوتوشوب
اقوى البرامج
الدوري الليبي
خلفيات رياضية
المصارعة
كورة عربية
كرة قدم عالمية
الدوري الإيطالي
الدوري الاسباني
الدوري الإنجليزي
صور المشاهير
انواع الحلويات
افلام كوميدية
احدث الافلام
افلام
التقنية
تحميل افلام
برامج
اخر برامج الجوال
kaspersky
أفلام كرتون عربية
برامج كمبيوتر
برامج حماية
برامج اختراق
برامج صوت
برامج تحميل برامج احدث البرامج
محادثة
خلفيات الطبيعة
برامج مبايل للتحميل
اخبار الفن
احدث الافلام للتحميل
تحميل افلام رعب
ترجمةأفلام
الكامات
برامج جوال
برامج محاسبة
برامج
kasper
games
برامج
برامج
انترنت
برامج صوتية
شبكات الحاسوب
خلفيات للويندوز
تطويرالمواقع
العاب
العاب الفيديو
games
شفرات
برامج مسنجر
خلفيات شاشة
صور ترحيبيه
الفوتوشوب
خلفيات طبيعة
تطويرالمواقع
الفوتوشوب
مقاطع البلوتوت
مسجات ليبية
خلفيات
الفلاش
التصميم الثلاثي
برامج الجوال
العاب الجوال
فيديو كليب
مسجات
ترددات ستالايت
نغمات